Friday, October 28, 2011

rEnTetAn KeHiDuPaN...:)

Assalammualaikum,

Saya Noorlaili Ayub ingin membuat pengakuan bahawa.......jeng..jeng..jeng...suspen tak?
Aku dah bersalin!
Wow seronoknyer....bukan seronok jer malah beronok-ronok.....Anak yang kukandung 40 minggu akhirnyer selamat dilahirkan ke dunia dengan berat 2.51kg..bersaiz sederhana namun ape yg penting sihat fizikal dan mental. Poyonyer ayat....hehehe....
Aku namakan bayi ini NISRINA SAFIYYAH...tapi my hubby nak letak NUR SAFIYYAH...sedap jugak NUR SAFIYYAH...erm...ape saje cadangan abang ...ayang ikut ajer....
Berbeza sungguh anak aku yg ke-3 nih. Asyik tido jer...kalu bangun pun cuma mandi, minum susu dan tukar diaper...tak banyak kerenah. Alhamdulillah....Walaubagaimanapun, anak aku yg sulung dan ke-2 pun tak byk yg menyusahkan mama cuma yelah...walaupun saiz anak yg baru ku lahirkan ni kecil atau dlm perkataan lain 'bersaiz sederhana' tapi syukur alhamdulillah semuanyer ok.
Bila diimbas kembali saat sebelum aku melahirkan Najiha & Syabil tak ade bezanyer dgn baby baru ni cuma aku agak teruja bila tgk saiznyer yg comel itu. Kalu nak diikutkan saiz najiha & syabil besar...paling tak larat bila nak mendukung dorang...fuhh...menggigil tgn aku...my hubby pun x larat...nampak jer macho dan tegap tapi bab nak mendukung ke hulu ke hilir...surrender beb. Si baby baru nih...ringan nyer...hanya Allah yg tahu...Alhamdulillah. Bukan aku nak membeza-beza anak-anak aku cuma sekadar mengimbau kenangan lalu...Najiha ..Syabil...jgn kecil hati tau..Mama sayang kamu berdua. Semua anak-anak mama cukup bermakna buat mama. Sepanjang mengandungkan kamu semua...Alhamdulillah...mama x pernah mabuk...masalah kesihatan atau stress. Hari-hari yg mama lalui sepanjang mengandung kamu semua amat bermakna buat mama. Mama bersyukur kepada Allah kerana dengan izinnya mama diberi peluang..nikmat dan rezeki yg tidak terhingga sepanjang membesarkan kamu semua. Mama berdoa agar anak-anak mama diberi rezeki yang banyak, imam yg benar, kecerdikan yg tinggi serta hati yg bersih.
Diharapkan hidup ini diwarnai dgn warna-warna yg ceria...jika jatuh...jgn berputus asa..bangkit kembali dan berusahalah...jgn lupa bertawakal kepada Allah. Mintalah ape saje pd Allah kerana Allah suka hambaNya yg meminta-minta asalkan tidak melanggar syariat Allah.
Rentetan kehidupan ini byk mengajar aku erti kehidupan. Aku bahagia...
AKU BAHAGIA DIKURNIAKAN IBU YG SUNGGUH MULIA...
AKU BAHAGIA DITEMUKAN JODOH DENGAN SUAMI YANG CUKUP SEMPURNA BUATKU..
AKU BAHAGIA DIANUGERAHKAN ANAK-ANAK YANG BAIK UNTUKKU...
AKU BAHAGIA BILA AKU DIUJI OLEH ALLAH...
INI KERANA ALLAH SAYANG PADAKU..OLEH ITU..AKU ADALAH HAMBA YANG BAHAGIA.
HANYA PADAMU YA ALLAH TEMPATKU BERGANTUNG...DAN AKU REDHA DENGAN SETIAP UJIAN YG KAU BERIKAN PADAKU. ALHAMDULILLAH.
AKU BAHAGIA:)

No comments:

Post a Comment